Skolekorps i Sandnes

Vi har 9 aktive skolekorps i Sandnes. De aller fleste korps har janitsjarbesetning, men vi har både brass og fanfareband.
Flere korps deltar aktivt i konkurranser og får flotte resultater. Skolekorpsene er veldig aktive spesielt i sin skolekrets.

På disse sidene finner du en oversikt over korpsene i Sandnes. For informasjon se menyen til venstre.

Det er gøy å spille i korps. Den individuelle opplæringen gir vi i Sandnes kulturskole. Derfor er det viktig at du søker plass så tidlig som mulig. Samspill får du i korpsene som har mange spennende aktiviteter.

Alle dirigenter i skolekorpsene i Sandnes er ansatt i Sandnes kulturskole.

Dersom du ønsker kontakt med et av korpsene kan vi i Sandnes kulturskole være behjelpelig med å finne rett kontaktperson.

Ønsker du mer informasjon - ta kontakt med Sandnes kulturskole på tlf. 51921520 eller kulturskolen@sandnes.kommune.no