Baryton

Baryton er et messinginstrument. Det har samme form som en tuba, bare mye mindre både i vekt og størrelse. Den mest vanlige typen av baryton har 3 ventiler, men noen har også 4 ventiler.

Baryton er mye brukt i brassband og skolekorps.

Det er morsomt å spille i korps og orkester. Du treffer andre som har samme interesse som deg, og du får mange nye venner. Flere av dem som begynner hos oss spiller allerede i korps og orkester. Ønsker du å spille i korps kan vi hjelpe deg med å få kontakt med korpset i din skolekrets.

Nedre aldersgrense: 3.klasse.

Euphonium

Euphonium er et av de store messinginstrumenter. Det har samme form som en tuba, men er litt mindre i størrelse og vekt. Euphonium har vanligvis 3 ventiler, men den kan også fåes med 4 ventiler.

Instrumentet er et vanlig i brassband og skolekorps.

Nedre aldersgrense: 3. klasse