Pianogruppe

Pianogruppe er et tilbud for nybegynnere fra 2.-4. klasse som ønsker å lære å spille piano.

I små grupper utforsker vi grunnleggende ferdigheter på pianoet.
Ved hjelp av sang, bevegelse og lytting skal elevene lære å spille enkle sanger og pianostykker på pianoet. Vi skal bli kjent med musikkens grunnelementer som bl a puls, rytme og tempo. Vi skal skrive og lese noter, vi lærer melodier og akkorder og skal bli godt kjent med pianotastaturet gjennom året.

Det er en forutsetning at eleven har et eget instrument hjemme til å øve på det vi lærer i undervisningen. Vi anbefaler først og fremst at eleven har et akustisk piano hjemme.
Ved valg av digital piano anbefaler vi et instrument med 88 vektede tangenter og stødig stativ inklusive pedal. Dette finnes i mange prisklasser.
Har du spørsmål angående pianokjøp er vi gjerne behjelpelige.

Nedre aldersgrense: 2. klasse