El. gitar

Gitaren er et veldig gammelt instrument. Helt tilbake til 1500- 1600 tallet kan man se instrumenter som senere fikk den formen som vi i dag kaller gitar.
El. gitaren er mye yngre og ble først kjent i ca 1935. Den ble veldig populær i sjangere som dansemusikk, jazz, pop og ikke minst rock. Opp gjennom tiden har vi fått mange dyktige og kjente gitarister. Kanskje du er den neste?
Det er mange som har lyst til å spille gitar ved Sandnes kulturskole, men dessverre har vi litt for få plasser og noen blir stående på venteliste.

Hva gjør vi?

El. gitar
  • bli kjent med gitaren, lærer akkorder/grep
  • lærer å lese relevant notasjon som tabulatur og noter
  • lærer kjente rockeriff f. eks fra AC/DC, Iron Maiden, Deep Purple, Metallica m.fl.
  • fokus på rytmikk
  • fokus på samspill
  • fokus på improvisasjon og soloer
  • lære et bredt spekter av sjangre som blues, pop og rock
  • teori
I løpet av skoleåret har vi også prosjekter og konserter som elevene har mulighet til å delta på. For de som er interessert i å spille i band henviser vi til sidene om bandskolen.

Flere ganger i året lager vi prosjekt og konserter. Du kan spille alene eller sammen med grupper i prosjekter og våre huskonserter.

Lærer i el.gitar er Stig Valnumsen, Mark Hunter, Rivo Noarivelo, Thorbjørn B. Olsen og Oscar Harboe

Nedre aldersgrense for å søke: fra 4. klasse