17. mai

Vi gleder oss til folketoget 17. mai. I år blir det et felles innslag med sirkus-inspirerte rytmer og dans, hvor vi på tvers av fagfelt spiller, danser og trommer oss gjennom toget, med dragen i spissen.
Kulturskolen feirer 60 år og vi lar hele Sandnes bli med på feiringen

Kl. 14.50 møtes vi på kulturskolen, i kantina for å gjøre oss klar!
Avmarsj fra kulturskolen kl. 15.15

Alle stiller ferdig kledd i kostyme / kulturskolens t-skjorte. Har du ikke t-skjorte, får du det av oss!*

Vi minner om at barn yngre enn 3. klasse skal ha voksen med i toget.

Sandnes kulturskole stiller som nr. 6 i toget.

Etter folketoget går vi tilbake til kulturskolen. Ingen tas ut av toget! Dere henter barna på kulturskolen

Link til 17. mai i Sandnes

*Når du kommer til kulturskolen 17. mai er kantina delt inn i soner.
Finn din gruppe: Dans, Rytme & Sang, Sirkus, Stemning

Dans / Rytme & Sang: Følg instruksjon gitt på workshop og av lærer. Spør lærer om du har spørsmål.

Sirkus: Dere spiller en rolle gjennom toget og vinker/ har interaksjon med publikum. Tenk " hvordan vil en tryllekunstner/klovn/sirkusløve o.l. bevege seg".
De av dere vi har avtalt skal låne av oss får kostyme de nærmeste ukene.
De vi ikke har avtalt lån med kan
1: Gå i den flotte kulturskoledragen vår ( fra 6 klasse grunnet størrelse).Ta da snarest kontakt med liv.huisman-aase@sandnes.kommune.no.
2. vifte med fargerike turnbånd
3. Ta med kostyme hjemmefra. Tenk gjerne enkelt; noen fargerike klær og rød påmalt nese blir klovn, en oransje genser, bustete hår og svart snute blir løve o.l.
Vær kreativ, vi har plass til masse forskjellig i sirkuset vårt.
Stemning: Dere kommer med valgfritt kostyme hjemmefra og bærer plakater og ballonger.

T-skjorte / kostyme tas med hjem, vaskes og leveres lærer!

Ved spørsmål, kontakt Cathrine Stølsvik 48109390 / cathrine.stolsvik@sandnes.kommune.no