Hana skolekorps

Hana Skolekorps er et av byens aktive korps og vi har eksistert i bydelen siden 1968.

For mer info og bilder av korpset gå til våre facebooksider

Hana skolekorps facebook

Våre kjerneverdier
ROMSLIGHET: Hos oss har alle lov å være seg selv og alle får være med – alltid.
VENNSKAP: Vi har et kunstnerisk og sosialt fellesskap på tvers av alder og kjønn.
KUNSTNERISK UTVIKLING: Hos oss får alle utfordringer tilpasset sitt nivå.

Vi skal være et korps som skaper glede og god stemning gjennom aktivitetene våre. Vi skal gi medlemmene våre et fundament for kunstnerisk utvikling i et trygt sosialt miljø.

Visjon

«Byens beste og blideste korps».

Korpset er skolekorps for Aspervika, Hana og Øygard skoler.

Hana Skolekorps er et av de få korpsene i området som har opprettholdt egen drilltropp. I de senere år har drillere fra Hana flere ganger representert Norge og deltatt i EM. og VM

Korpset er et janitsjarkorps, og for aspiranter vil disse instrumentene være aktuelle: klarinett, fløyte, saksofon, kornett, valthorn, trombone, baryton og trommer. I tillegg har vi tuba.

Musikkens musikanter er fordelt på hovedkorps, juniorkorps og aspiranter. Musikken har øvinger på tirsdager på Hana skole.

Drillen er delt inn i aspirant, junior og senior.

Vi er et korps som er glade i konkurranser, så både drill og musikk deltar i flere konkurranser. I noen av dem deltar vi også sammen. Korpset liker også å marsjere og har i flere år deltatt i NM i gatemarsj.

Dirigent: Vidar Kenneth Johansen

Her finner du mer informasjon om korpset