Trompet

Trompet er et av de minste instrumentene i messingfamilien. Instrumentet har vanligvis 3 ventiler og blir brukt som et soloinstrument og i ensembler/orkester.
Trompet er vanlig i mange ulike orkester, både storband, symfoniorkester, ulike band og skolekorps.
Det er morsomt å spille i korps og orkester. Du treffer andre som har samme interesse som deg, og du får mange nye venner. Flere av dem som begynner hos oss spiller allerede i korps og orkester. Ønsker du å spille i korps kan vi hjelpe deg med å få kontakt med korpset i skolekretsen din.

I Sandnes kulturskole har vi både storband og forskjellige band. Dersom du ønsker å spille i band vil læreren hjelpe deg med dette.

Nedre aldersgrense: 3. klasse

Kornett

Kornett er det minste av messinginstrumentene. Instrumentet har vanligvis 3 ventiler og blir brukt som soloinstrument i ulike ensembler og orkester.

Kornett er vanlig i mange ulike orkester og skolekorps.

Nedre aldersgrense: 2. klasse