Piano

Ønsker du å lære musikk på et allsidig instrument? Da kan piano være for deg. Enten du bruker det for å spille alene eller i samspill med andre, er det alltid spennende å spille piano. Våre dyktige lærere kan hjelpe deg å utvikle dine pianistiske ferdigheter om du er nybegynner eller viderekommet. Hos oss kan du lære verk av de store komponister innen den klassiske musikken samt ulike sjangre som for eksempel popmusikk, jazz, norsk musikk. Vi har også flere aktiviteter og forestillinger i løpet av året som du kan melde deg på.

Det er en forutsetning at eleven har et eget instrument hjemme til å øve på det vi lærer i undervisningen. Vi anbefaler først og fremst at eleven har et akustisk piano hjemme.
Ved valg av digital piano anbefaler vi et instrument med 88 vektede tangenter og stødig stativ inklusive pedal. Dette finnes i mange prisklasser.
Har du spørsmål angående pianokjøp er vi gjerne behjelpelige.

Nedre aldergrense: 2. klasse.