Gitar

På akustisk gitar (nylon eller stålestrenger) lærer elevene å spille musikk fra ulike sjangere, bl.a klassisk, viser, pop og rock, country og folkemusikk.
Elevene lærer melodispill etter boter og tablatur. I tillegg jobber vi med akkorder/grep, ulike fingerspill og rytmefigurer, bl. a til sangakkompagnement. Elevene får undervisning enten individuelt eller i grupper. Vi jobber også med samspill og prosjekter. Elevene må ha egen gitar. Vi anbefaler også fotskammel og notestativ.
Vi har noen få gitarer til utleie.

Nedre aldersgrense: 2. klasse

El-gitar Forsand

På elektrisk gitar øver vi på ulike akkorder/grep, kjente pop, blues og rockeriff. Vi øver også på å lese noter og tablatur.
Vi fokuserer på rytmikk, samspill, improvisasjon og soloer. Vi spiller et bredt spekter av sjangere som blues, pop og rock.
I løpet av skoleåret har vi også prosjekter og konserter  som elevene har mulighet til å delta på. For de som er interessert i å spille i band henviser vi til sidene om bandskolen.

Nedre aldersgrense: 4. klasse