Sandnes Synge! er et sangprosjekt for barn som går siste året i barnehage og første året på barneskolen. Målet er å gi barn sangglede og et felles sangrepertoar, og gjennom det kunne bidra til en trygg og lystbetont overgang fra barnehage til skole. Metoden er innøving ved hjelp av øvingsfiler, sangtreff i den enkelte barnehage / skole og et felles sangtreff i skolekretsen. Som en avslutning og sist, men ikke minst fremføres sangrepertoaret i Sandnes Kulturhus for publikum.

Sangtreff og veiledning gjennomføres i 2024/25 under ledelse av Randi Tveit Egeland, godt hjulpet av Sandnes Synge-bandet.
Sandnes synge-bandet: Randi Tveit Egeland (vokal), Gunvald Hagen (tangenter),
Ole Andre Bergem ( slagverk) og Oscar Alvestad Harboe (bass)

Skoleåret 2024/ 25 deltar Sandved skole, Sandved, Sandvedhaugen og Krystallveien barnehager, Iglemyr og Austrått skole, og Gravarslia og Austrått barnehager, Kleivane skole, Skaarlia og Kleivane barnehager, Hommersåk, Kyrkjevollen, Maudland skoler, Maudland FUS barnehage og Hommersåk barnehage

Uke 12, 18. - 21. mars kl. 11.30 holdes konserter i Sandnes Kulturhus.

For billett: Sandnes-kulturhus.no (billettsalg åpner over nyttår)

Sandnes Synge! er et kommunalt prosjekt i samarbeid med Oppvekst.
Prosjektet gjennomføres med støtte fra Den Kulturelle Skolesekken

Kontaktperson:Cathrine Stølsvik, prosjektleder,