Musikkbarnehage med foreldre 0-3 år

Musikk kan brukes til å gire opp og roe ned. Musikk kan trøste og glede.
Mens barnet ennå ligger i mors mage kan det lytte til og gjenkjenne musikk.
Før barna kan snakke kan de kommunisere via sang og lyder.
For et barn er foreldrenes stemme den vakreste som finnes, så syng for ditt barn!

Trygghet og glede i musikk

Musikk fra livets begynnelse er et musikktilbud i Sandnes kulturskole for de aller minste barna sammen med foreldre/foresatte.

Vi har forskjellige grupper delt inn etter barnas alder, fra spebarn og opp til og med 3årsalder.

På timene er det fokus på sang og musikkglede, dans og bevegelse og spill på instrumenter. Samspillet mellom de voksne og barna står i sentrum.

Gjennom lek får barna en innføring i grunnleggende musikalske ferdigheter.

Vi følger barnas utvikling og musikken og aktivitetene tilpasses barnas ferdigheter etterhvert som de vokser til.

Sangene vi synger er en blanding av kjente og mindre kjente sanger, norske folketoner og sanger fra andre land. Vi ønsker å utvide sangrepetoaret til dere som deltar og gi tips til hvordan en kan bruke sangene på forskjellige måter hjemme også.

Det kreves ingen forkunnskaper i musikk for å delta, alle stemmer er like velkommen.

Kursene følger skoleåret, et kurs på høstsemestert og et på vårsemestert. Oppstart er i en av de første ukene av semesterene.
For påmelding og mer informasjon se Sandnes kulturskoles hjemmesider:

Velkommen til en hyggelig musikkopplevelse!